Hotell

Det är rätt trist med hotell. Finns inget att göra. Det första jag gör när jag kommer in på rummet är att kolla in badrummet. Är det fräscht (som det i nio av tio fall alltid är) tar jag en dusch. Sedan slänger jag mig på sängen och zappar som en vilde. Efter ett tag börjar jag fjärta. En hel del. Varför? Därför att jag sällan, ytterst sällan, gör det hemma. Jag tycker inte att man medvetet pruttar med sin partner i närheten. För mig är det lika med att man inte bryr sig om den andra.

Eftersom det är företaget som har bokat rum så finns det ingen minibar. Katastrof! Ett glas rött hade inte suttit fel.  När det är utbildning så får det inte förekomma starkare drycker. Men å andra sidan så sparas det inte på spriten när det är fest. Känns ganska logiskt.

Nu är det House.

4 kommentarer

Under Okategoriserade

4 svar till “Hotell

  1. Eh… fjärta… du menar att du pruttar… eh… vart försvann min prinsessa…?

  2. S

    😀

    Tänk vilka skilda referensramar man kan ha!

    *Prrrrt*

  3. hallonsaft

    S: Ha ha! Jag läste inlägget på din blogg här om dagen och asgarvade. Jag kanske mognar en dag och börjar fjärta när Mr Hemlig är i samma rum 🙂

  4. Kanske… kanske inte… 😉

Lämna en kommentar