Tröttsamt

Idag har jag varit obeskrivligt trött. Drog igång kaffekokaren imorse och gick på toaletten. Hörde ett NEEEEJ från köket. Jag hade inte satt in kaffekannan ordentligt så allt kaffe bryggdes ut på golvet och köksluckan under.
En sådan start är ingen bra start på dagen.
Drog ut till Bäckebol för en intervju. Spenderade lunchen på IKEA och skulle fynda julpynt. Men det fanns nada snygga saker. Kom hem med ljus, så klart.
Jobbat, svarat på knasiga jobbmejl och ojat mig över att jag är trött.
Nu ska jag lägga mig i soffan och glo på alla bra tv-program som är på tisdagar.
Mr Hemlig ska dammsuga. Det är vad han har lovat i alla fall. Men som vanligt får jag väl påminna och tjata. Rätt tröttsamt att det inte går av sig själv. Då kan jag lika gärna göra det själv, om det inte vore för att det är jag som ansvarar för all diskning nu när vi inte har diskmaskin.
Det är så vi har ”avtalat”.

Skitsamma. Jag är trött på att tjata. Hur svårt kan det vara liksom? Han kommer ju ihåg att stoppa in en snus var tjugonde minut.

2 kommentarer

Filed under Okategoriserade

2 responses to “Tröttsamt

  1. Jag gav upp tjatet typ med en gang och gjorde allt sjalv istallet – turligt nog ar han fodd med daligt samvete sa da och da (definitivt inte varje gang) nar jag gor nagot (dammar/dammsuger/diskar etc) inser han att aven han borde gora nagot och sysselsatter sig snarast! …sen gor jag det saklart mycket battre, sa jag maste anda gora om det nar han inte ser….😉

  2. hallonsaft

    Jag är likadan, gör hellre allt själv än att behöva tjata. Men jag tycker att vi ska dela på sysslorna i hemmet! Får väl ge upp den tanken.

Kommentera

