Döskallekrasch

dodskalle03

Mr Hemlig tog med sig två döskallar in i vårt gemensamma hem när vi flyttade ihop. En har han köpt i Tyskland och en har han fått i present av sin syster. Båda var ganska dyra.
Jag har hatat dessa förbannade huvuden, de hör hemma i ett sunkigt tonårshem. Men de har fått stå framme, väl gömda.
Nu vill jag inte se dem längre. Efter en del diskussioner så kom vi fram till att de ska förpassas till källarförrådet. Så vi bar ner dem, tillsammans med en massa grejer. Jag bar skallarna och något mer. Under tiden som Mr Hemlig låste upp förrådet såg jag i slow motion hur jag tappade en av skallarna i stengolvet.
Det blev tvärtyst.
Jag började fnissa i ren förskräckelse och fick fram sjutton förlåt mellan fnissen. Försökte få honom att tro att en halv döskalle är ännu häftigare. Dessutom sa jag att han får göra sönder något av mina grejer.
Det gjorde han också, men inte med flit så klart. När han skulle spika upp vår jättetavla på väggen ovanför trappan gick en krok sönder och hela tavlan brakade ner i trappan. Ramen blev bucklig och det blev en reva i motivet.
Så nu är vi lika.

Sedan gick vi och köpte oss Guitar Hero 4 och Lips (Singstar för Xbox). Jag tror det kallas tröstshopping.

5 kommentarer

Filed under Okategoriserade

5 responses to “Döskallekrasch

  1. Wheee!!!

    Orutinerat, darling. Maria hade en skitful gris som hon ville ha stående väl synlig, men hon slog själv sönder den i flytten från lägenheten. Jag tror att min skadeglädje kanske möjligen lite kunde skymtas under mitt sex minuter långa gapskratt.

    Men helt ärligt – Guitar Hero och Lips? Och du menar att dödskallarna hör hemma hos en tonåring?

  2. Wow – impad av att de inte plockades undan i forra lagenheten…😉

    Gillar tapeten i hallen, by the way! Very nice!

  3. hallonsaft

    Wheee: Och Maria är fem år? Med tanke på att hon har en porslinsgris menar jag.

  4. hallonsaft

    Manchester:
    Jag är också impad! Försöker att inte ändra på honom, tycker inte att man ska göra det i ett förhållande. Men nu stod jag inte ut med de där skallarna längre. Så länge han får ha sin dator uppställd så är han nog nöjd.

    Ja, visst är tapeten fin?

  5. Jag vill ha döskalle i vardagsrummet! Såg en jättefin på en loppis, ville köpa. Den var smyckad, urhäftig. Det var loppis så jag tänkte den skulle vara billig.
    19 000 kr…

    Kul berättelse om lika🙂

Kommentera

