Det finns goda människor

paraply

Det tar ungefär 30 sekunder för mig att springa till spårvagnen ( som går var tioende minut, så det är lite löjligt att jag springer).
Idag regnar det hundar och katter och blåser som äääs och jag var dessutom försenad. Jag knallade ut med mitt paraply som efter fem sekunder såg ut som en trattkantarell och de där pinnarna som håller uppe hela tyget knäcktes efter en stund. (Det är ett paraply framtaget av företaget. Hoppas att vi inte ger det till våra kunder och besökare. Kvalitet är det inte).
Jag sprang med det vrängda paraplyet mot vagnen, med regnet piskande i ansiktet. Det nyfönade håret blev snabbt historia. När jag kom fram till hållplatsen insåg jag att vagnen var på väg därifrån.
Vad hände då, denna sketna tisdag?
Spårvagnsföraren stannade och öppnade dörrarna.
Herregud vilken god människa.

2 kommentarer

Filed under Okategoriserade

2 responses to “Det finns goda människor

  1. Shit alltså. Du åker spårvagn till jobbet.

    Vad exotiskt liksom!

  2. hallonsaft

    Visst är det!

Kommentera

