Jag är en dålig människa

Vi går in i bastun och Mr Hemlig förklarar utförligt för mig:

– Du får absolut inte hälla vatten på golvet. Det är ett speciellt golv som tydligen inte tål vatten.
– Okej. *tänker att det är korkat att ha vattenkänsligt golv i en bastu*

Jag sätter mig ner samtidigt som Mr Hemlig ska hänga hinken med vatten på en liten krok på väggen. Det tar en sekund, sedan har halva hinken tömts på vatten. På det känsliga golvet. Jag vet, jag är en dålig människa, men jag kan inte låta bli att skratta så jag nästan kissar på mig när andra gör bort sig.
Mr Hemlig offrar sin handduk och torkar febrilt av golvet.
Tio minuter senare häller han ut min cider över hela golvet.

– Näe! Var det jag? Var det verkligen jag???!!
Jag får inte fram ett ord. Jag skrattar så kopiöst mycket att jag får astma.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

