Stepp

På företagets entréplan är det stengolv och högt i tak. Så när jag kommer tidigt på morgonen, innan våningen är full av liv, ekar det ganska bra av mina klackar.
Idag stod det två elektriker och hängde vid ett fikabord. De stod längst bort i korridoren och glodde på  mig när jag kom gående.
Jag kände mig manad att hälsa på dem eftersom de stirrade ut mig. Antagligen för att det lät mycket från mig.

– Hej hej!
– Tja.
De tittade ner på mina skor och den ena sa till den andra på bred göteborgska:
– Hon har steppskor på sig.

Jo, men det är ju troligt.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

