Grobianbeteende

Jag förstår inte grejen med att vara otrevlig när en säljare ringer. Vad exakt tjänar man på att snäsa, bete sig som en varelse utan hjärna och slänga på luren i örat?

”Ja, men de ringer till mig utan att jag har bett om det”.

Och därför agerar man själv som en idiot?
Det är väl bara att lyssna, säga nej tack och hej då?
Jag tycker det är äckligt med folk som placerar människor i fack och behandlar dem på olika sätt bara för att man har valt ett visst yrke. Alla måste försörja sig.

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Grobianbeteende

  1. Jag kan bli snäsig mot försäljare när de ringer utan att veta vem de ringer till. Något ligger väl i deras intresse att ringa vem man ringer till tycker jag. Jag tycker det känns väldigt opersonligt och trist när folk ringer bara för att kränga något av sitt utan att vara intresserad av mitt. Är de inte det, så är jag inte intresserade av deras, oftast. Det ringer säkert tre säljare per dag till mig och vill de något får de vilja veta något om mig (oss).

Kommentera

