Som på moln


På tal om att jag ser ut som en babuschka, idag var jag på Löplabbet och testade skor. Jag fick springa under tiden som de tittade på mitt löpsteg. De kollade även hur mina fötter är skapta. Jag trodde fasen inte att jag var ”nästan plattfot”. Men där ser man.
Nu har jag inhandlat ett par skor som passar mig. Det finns ingen återvändo, jag ska börja kuta i skogen.
Eller kuta är väl att ta i. Tjejen i butiken rådde mig att verkligen starta lugnt, gå mer än jag springer. Efter några veckor kan jag börja springa längre. Inte som jag brukar göra, springa 5 kilometer på rekortid och sedan supa brikanyl.
Så jag börjar med en promenad ikväll i mina nya pjucks.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

