Att älska varandra

Jag ligger i sängen och känner mig skitful. Sminket från igår är utsmetat på kudden och runt mina ögon. Huvudet känns som en står varböld som kommer att spricka när som helst. Antagligen stinker jag alla alkoholsorter ur munnen.
Då kommer Mr Hemlig in och tar min hand, tittar mig i ögonen och säger att han älskar mig.
– Jag älskar dig så vansinnigt mycket, säger han och klappar på försiktigt på huvudet.
Jag får fram ett öh. Kisar lätt på honom och frågar varför han kom på det just nu.
– Jag kom inte på det nu, jag älskar dig alltid. Men jag lyssnade nyss på en radioteater. Den var rätt jävla olycklig, säger han.

Trots att man lovar dyrt och heligt att man inte ska ta varandra för givet så är det klart att man gör det, förr eller senare. Man tar för givet att partnern alltid kommer att finnas vid ens sida. Man tar för givet att den andre älskar en och att man inte längre behöver anstränga sig. Man slänger ur sig ett ”jag älskar dig” och får tillbaka ”jag älskar dig också”. Men hur ofta tänker man på vad de orden faktiskt betyder? Hur ofta säger man det ur djupet av sitt hjärta? Hur ofta är det inte bara ord?
Jag har som regel att Mr Hemlig och jag aldrig ska skiljas som ovänner. Om vi har tjafsat på morgonen ska grälet vara avklarat och vi ska tycka om varandra igen innan vi går till jobbet. Jag skulle inte klara av att leva med mig själv om det händer något fruktansvärt och vi skildes åt med hårda ord och onda blickar.

Igår var jag och mina vänner på möhippa. När vi stod på dansgolvet och jag såg alla singelkillar som åmade sig med kåta blickar kom ett lyckorus över mig. Då insåg jag hur mycket jag älskar min blivande man.

3 kommentarer

Filed under Okategoriserade

3 responses to “Att älska varandra

  1. Vad fint du skriver och vad fina saker Mr Hemlig säger. Blir alldeles kärlekig jag med av bara farten.

    Kram!

  2. mylifeonlyforyou

    Så kul att ni har de så bra! Är sååå glad för din skull verkligen! Mr Hemlig är sååå bra för dej!!

    Kramelikram

  3. En bra berättelse, det där.

Kommentera

