Vänta, jag ska bara kolla i kalendern

Pratade med en kompis idag från hemstaden. Vi pratar sällan och träffas ännu mer sällan. Men när vi väl träffas är det som att ingen tid har gått sedan högstadiet.
Idag uttryckte hon sin besvikelse över att jag alltid är så upptagen.

– Du kan ju aldrig hitta på spontana saker.

När sjutton blev jag så övervuxen att jag är tvungen att kolla i min kalender när jag kan träffa mina vänner? Det är ju sanslöst.
Men för att det ska bli ordning på torpet måste alla i min omgivning sluta boka sig på saker och göra allt spontant.
Det funkar väl inte? Eller? Kan man vara helspontan? Säga till pappa att, jo vi kanske kommer i helgen eller så kommer vi inte.
Nä, verkar ju inte klokt.

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Vänta, jag ska bara kolla i kalendern

  1. mylifeonlyforyou

    Haha…ja du är inte lätt att planera något me!! Men vem vet…de kanske blir bättre om fler än jag påpekar!🙂
    Visst vet jag att du har många järn i elden hela tiden…men ibland får du försöka vara lite mer spontan!
    Men jag älskar dej ändå!!

    Kramelikram

Kommentera

