Springa sprang sprungit

Jag blir fetare för var dag som går.
Jag skämtar inte.
Jag äter rätt okej, men jag har ju slutat röra på mig. H E L T O C H H Å L L E T. Och då går det snabbt utför.
Idag träffade jag två killar som älskar det där med att löpa. Jag tycker det är dööööööööötrist. Man springer och springer och springer. Inte så kul.
Men de sa att det tar några veckor innan man tycker att det är kul, sedan blir det som en drog.
Inte för att jag vill bli beroende av något (förutom tv-serier och Mr Hemlig), men jag lurar faktiskt på att börja löpa. Testa ut ett par bra skor på Löplabbet och sedan kuta i Skatås som vi kommer att bo granne med snart.
Egentligen vill jag hitta en löpgrupp av något slag. Man springer tillsammans. Det peppar mig. Sådana borde det väl finnas? Det måste vara en nybörjargrupp och de måste springa långsammare. Jag vill vinna varje gång.

Bespara mig kommentarer om ordet löpa…

Uppdatering: Google löser de flesta problem. Hos Solvikingarna kan man få testa att springa med fyra gånger och sedan bli medlem. De har olika grupper också, beroende på hur tränad man är.

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Springa sprang sprungit

  1. Jag är ju knäpp… men å vad det kliar i fingrarna att få kommentera ordet löpa – bara för att, liksom.

    Knäpp, var ordet.

    Jag vill också börja träna, iaf promenera raskt och långt varje dag – som om jag skulle hinna.
    Jag behöver också ett dragplåster. En hund hade suttit fint.

Kommentera

