Sliten tjej

Igår gick jag och lade mig klockan 19.15. Idag lutar det åt att jag lägger mig 18.15.
Ser ni datanörden? Det är jag. I två dagar har jag suttit och stirrat in i skärmen, klickat, klickat och klickat. Uppdraget jag har kräver inget fysiskt arbete, däremot hjärnverksamhet och kreativitet.
Det är först när klockan närmar sig hemgång som jag inser hur sabla trött jag är.
Och vad gör jag när jag kommer hem då? Sätter mig uppenbarligen framför datorn.
Nörd var ordet.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

