Slentrian

Det känns som att vardagslivet ser likadant ut vare sig det är måndag eller torsdag.
Så här sen det ut:

Klockan 05.30 vaknar jag av min wake up-light. Jag och katten Sulan ligger och kikar på den en stund för att vakna till ordentligt. (Numera känns det inte som att det hjälper). Jag ger katterna mat, går på toaletten och tar en snabb dusch.
Går in i köket och kokar ägg, sätter igång kaffekokaren och kokar gröt. Här någon gång vaknar Mr Hemlig till liv. Jag tar på mig kläder, hämtar in tidningen och så äter vi frukost tillsammans.
Sedan in på toaletten och fixa till mig under tiden som Mr Hemlig duschar.
Kvart i sju åker vi iväg i bilen. 45 minuter senare släpper Mr Hemlig av mig på jobbet.
Jag fyller på med kaffe, vatten och trycker igång datorn. Sedan börjar cirkusen.
17.30 kommer Mr Hemlig och hämtar upp mig (jag har vansinnigt mycket plus på min flex just nu).
Vi åker hem, går eventuellt en promenad och lagar lite mat. Sedan sätter jag mig i soffan och tittar på Vänner och Cold case. Vid nio vill min kropp och hjärna sova. Jag lyssnar på signalerna och går och lägger mig.

Glammigt liv jag har va?. Verkligen. Jag tänker hela tiden att jag ska orka mer nästa vecka. Men varje vecka är helt hysterisk på jobbet. Jag försöker att prioritera men till slut blir det så mycket att göra att jag inte kan göra något.
En sak i taget. Och ett djupt andetag. Lite mellanmål. Sträcka på benen. Gå ut och gå på lunchen. Det försöker jag att införa varje dag. Men snart vet jag inte hur länge det räcker.

Det ska bli väldigt skönt att slippa pendlingen. Jag tror att det kommer bidra med många positiva effekter. Vi ska börja spela badminton också och jag ska hitta på någon hobby. Inte bara glo på Cold Case. Den serien spelas väl inte in i evigheter.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

