Dricker du mitt i veckan?

Gin och tonic, GT. Det drack jag igår kväll när jag satt i soffan och tittade på Coldcase. Har det inte gått lite långt då? Det är ju för höge farao en fjortisdrink! Enligt mig i alla fall.
Mr Hemlig ville inte dela en flaska vin med mig och jag ville bara ha ett glas. Eftersom vi inte hade någon mer avancerad ”slödryck” än tonic så fick Mr Hemlig blanda vad han ville. Alltså blev det en GT. Faktiskt så var den god.  Och den slank ner ganska snabbt.
Jag däckade klockan nio. Och missade Lyxfällan. Missade Nyheter. Missade allt.
Men jag kan inte skylla på drinken. Varje kväll hela veckan har jag däckat vid nio. Och gått upp halv sex som ett vrak.
Det är något fel på mig. Hösttrött kan jag ju inte vara än.

3 kommentarer

Filed under Okategoriserade

3 responses to “Dricker du mitt i veckan?

  1. Testa blutsaft, det hjälper faktiskt.
    Kram

  2. hallonsaft

    Tack för tipset, men jag tror att det är för mycket socker i för att det ska passa mitt GI-tänk.
    Kram!

  3. Man får allt ta sig en liten drink mitt i veckan om man vill det. Vem säger att det är mer rätt att dricka för att det är fredag eller lördag? Finns ju dom som jobbar helger oxå, ska dom aldrig få ta ett glas då? Skål på dej och trevlig helg.

Kommentera

