Dammfritt

Så rent som vi har i vår lägenhet just nu har vi aldrig haft.
Vi hade visning av den idag och egentligen hade vi kunnat skita fullständigt i att städa och plocka undan. Det är ju en hyresrätt.
Men jag skulle aldrig visa upp en smutsig/stökig lägenhet för främlingar. Dessutom känner jag mig skyldig gentemot vår hyresvärd att visa upp en stylad lägenhet. Han har varit superbra.
Han tackade mig efter visningen för att jag hade gjort det så fint och mysigt. Grannlägenheterna hade han haft stora problem att få uthyrda på grund av slarviga hyresgäster. Han berättade om en hyresgäst som inte ens hade bemödat sig med att bädda sängen eller dra upp rullgardinen.

Jag ser verkligen fram emot att flytta, men städningen är jag gärna utan. Dessutom berättade hyresvärden precis att han är jättenoga med kontroll av städningen. Det gjorde inte saken roligare. Å andra sidan så brukar jag städa pedantiskt när jag flyttar.
Frågan är om jag inte ska ”anlita” en vän i varje rum. Då har man ett rum att koncentrera sig på och har flera timmar på att göra det grundligt rent.
Nåja, det är ett problem som jag kan skjuta upp i två månader.

Förresten, vår hyresvärd sa nej när vi frågade om vi får ha katter. Men eftersom han inte har laglig rätt att neka oss så skaffade vi oss två. Idag fick vi sopa bort alla spår efter dem. Mr Hemlig stuvade in katterna i bilen och drog till sina föräldrar i Lerum. Jag ställde undan deras mat, kattlåda och gömde alla deras leksaker. Inte ett spår!
Men fan vilka sura katter vi kommer ha resten av kvällen.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

