Ändrade bröllopsplaner

Igår bestämde vi oss, det blir ett pyttelitet bröllop i svärföräldrarnas trädgård med de närmast ”sörjande”=familjen.
Samma dag, eller dagen efter, drar vi till Bali i två veckor.
Det känns vettigare att lägga pengarna på en resa två veckor istället för bara en dag. Dessutom mäktar jag inte med all planering. Perfektionist som jag är skulle jag antagligen planera ihjälp mig, alternativt bli en bridezilla.
Det kombinerat med en flytt och asmycket på jobbet blir inte bra. (Asmycket? Jag måste börja vårda mitt språk).

Någon som har varit på Bali och kan ge lite bra tips? Vi ska boka något i veckan tänkte vi. Datumet för resan får bestämma datumet för bröllopet.
Jag vet att vi gör många av våra vänner besvikna, men det kan inte hjälpas. Det är vår dag och då ska den bli som vi vill.

4 kommentarer

Filed under Bröllopsplanering

4 responses to “Ändrade bröllopsplaner

  1. Åh Gulle! Vad varm jag blev att att läsa dessa rader. En av mina bästa vänner gifte sig i trädgården i Juli (när vi var i Skåne och inte visste ett jota) och i lördags var det råröjpartaj hemma hos dem och alla var där. Ett underbart koncept.

    Jag tänker i helt samma banor.

    Kramar S

  2. Det låter helt underbart. Kör hårt! Ni kommer att få en fin, fin dag – och sedan två hela veckor på Bali. Det kan nog inte bli bättre.

    Kram.

  3. tone

    skulle nog rest någon annanstans än Bali om jag var er, jag blev besviken när jag var där. Visst är det vackert, men det finns otroligt många ställen som är mycket vackrare, trevligare…

  4. toya

    Det var det klokaste jag hört på länge. Bröllop är väl ändå något man ska ha precis som man vill! Ursäkta er inte. Ha det istället precis så fint och underbart som ni vill. Kram från Vän V som inte alls alltid är strssad, usch upplever du mig så? Skärpning på mig!

Kommentera

