Jag lever mitt liv som jag själv vill, inte som någon annan vill

Fasen vad nöjd jag är med tillvaron.
Det finns inga störmoment (om man bortser från att man måste jobba då) och inga bekanta som kväver en med en massa dålig energi.
Mer än någonsin känner jag att det är viktigare att lägga krut på mig själv och mina närmaste, än att bry mig om vad andra människor tycker. Det har jag i och för sig aldrig lagt så mycket krut på, men nu skiter jag fullständigt i vad folk runt omkring mig tycker om mig.
Om folk stör sig på mig eller har åsikter om hur jag lever mitt liv (som jag lever förbannat sunt) så kan de dra åt tjottahejti. Jag vet vilka mina vänner är. Det är dem jag bryr mig om och de bryr sig om mig.

Varför jag skriver det här just idag?
Vi var och tog en promenad i Botaniska trädgården och pratade om livet.
Det borde fler par göra istället för att fokusera på en massa måste-grejer som de säkert bara fokuserar på för att de inte har något att prata om.
Jag hoppas verkligen att Mr Hemlig och jag aldrig hamnar i den situationen. Vi ska alltid kunna sitta på en restaurang/gå en promenad/sitta vid köksbordet m.m i flera timmar och prata om ditten och datten.
Det är så en relation utvecklas. Bland annat.

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Jag lever mitt liv som jag själv vill, inte som någon annan vill

  1. Åh. Underbart att läsa. Det känns skönt att veta att det finns sådana förhållanden. Ett sådant vill jag också ha.

Kommentera

