Nu lägger jag av

Då är vi två. Men jag petar i mig 1300 kalorier (av rätt sort) och tränar inte.
Jag har bestämt för att lägga av med träning på gym. I 15 år har jag tränat regelbundet på gym. Med den erfarenheten kan jag säga att det sliter mer än vad det gör nytta, på mig i alla fall. Efter varje pass på gymmet har jag värk (inte träningsvärk) i minst två kroppsdelar. Värst är det i en sätesmuskel. Ibland är värken så kraftig att jag inte kan stå upp långa perioder.
Jag tränar rätt. Det är kroppen som är trött på spinning, body pump, cirkelpass, boxercise och allt vad jag har pysslat med.

Nej, numera är det promenad varje dag istället. På lunchen går jag i 45 minuter. Hur skönt som helst.
Så fort vi flyttar in till Göteborg ska vi börja spela badminton. Jag gjorde det mycket för några år sedan och saknar det. Jag glömmer av att jag faktiskt tränar när jag försöker slå den där fjäderbollen över nätet. Och då är det roligt med träning!
Jag ska försöka att simma en gång i veckan. Men det är bara på försök. Vintertid är det jobbigt att gå till badhuset. Bara tanken på att ta av sig kläderna och gå ner i vatten avskräcker en fryslort som jag.

3 kommentarer

Filed under Okategoriserade

3 responses to “Nu lägger jag av

  1. Vi köpte nät och rack i sommeras och har lirat massor här på baksidan,sååå kul och skönt med badminton,som du skriver så märker man inte att man tränar!!
    Jag har inga tidningar kvar men jag har en bröllopsbok om det kan vara till hjälp?!
    Har du bytt lösen eller by the way
    Kram

  2. Linda: Vad är det för bok som du har? Jag har också ett gäng, men tidningar brukar inspirera mig mer eftersom de är nyare. Kollade med Pressbyrån och de sa att bröllopstidningarna är ute i affärerna i början av september igen.
    Japp, jag har bytt lösen. Det är tydligen någon eller några som har lämnat ut det till folk som jag inte har godkänt.

  3. Ja ha…ja då förloras ju vitsen med själva lösenordet.trist! Känner du att du kan ge det till mej får du gärna messa det. Ha det gott

Kommentera

