Röva

Jag ska flyga till Umeå i nästa vecka för att jobba.
Jag är flygrädd. Jag hatar att starta och landa. Jag grinar som en galning. Snoret rinner.
Nu ska jag åka ensam, så det är lugnt. Ingen mer än anonyma medpassagerare att göra bort sig inför.
Men hur fan ska jag palla det?! När jag reser utomlands har jag alltid något att se fram emot. Då flyger jag till ett varmt land och har semester.
Nu ska jag liksom till Umeå i jobbet.
Det kommer inte bli första eller sista gången som jag måste flyga i jobbet. Vi har ett avlångt land och företaget jag jobbar för finns i hela landet. Jag kan inte låta min flygrädsla hindra mig.

Har ni några bra tips?

5 kommentarer

Filed under Okategoriserade

5 responses to “Röva

  1. Jag kan flyga, jag är inte rädd.

    Hm, nej – det funkar föga. Tyvärr vet jag inte. Jobbigt för dig.

  2. Mitt knep är att istället säga att jag blir flygsjuk. Jag medger att jag varit flygrädd tidigare men kommit över det nu -om någon frågar eller det kommer på tal- men som sagt trycker på att jag blir flygsjuk istället och så koncentrerar jag mig på kräkspåsen ett tag och då blir det liksom helt okej att bli lite blek och tyst och sen vips är man framme 😉

    Lycka till.

  3. En stadig whisky innan är ett knep men inte så bra när man ska jobba när man kommer fram. Men om företaget finns i hela landet kan videokonferens vara nåt att satsa på. Ni kommer spara in mängder med tid och pengar, massor med resor och dessutom minska på bränsleutsläppen och spara miljön. Kolla in http://www.videokonferensbolaget.se.

  4. hallonsaft

    Sara: Ja, jobbigt var ordet.

    Sanna: Ska tänka på det!

    Chribbe: Hade det varit en konferens så absolut! Men jag ska dit och skriva reportaget och fota.

  5. Jag avundas dej inte,att flyga är min värsta och största rädsla…men jag får försöka övervinna den den dagen vi åker på resa!! Phuu.

Kommentera

