Checklista för bröllopet

* Boka kyrka check
* Boka festlokal check
* Boka catering check
* Boka sångerska till kyrkan check
* Boka fotograf check
* Utse värdpar check
* Utse brudtärna och marsalk check
* Göra upp en budget check
* Boka DJ check

Återstår: en sjujäkla massa.

Ska man gifta sig på årets stora giftasdag gäller det att vara ute i god tid. Inom en snar framtid ska jag boka frisör och smink, hotellrum (=bröllopssviten) och transport från kyrkan till festlokalen.
Det är väl typ det som måste bokas. När allt det är gjort kan jag slappna av i några veckor.
Idag ska jag dock släpa med min kompis ut på stan och spana på ringar och klänning. Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill ha. Kan ju vara bra att få en hum om vad jag gillar och inte gillar.

Lämna en kommentar

Filed under Bröllopsplanering

Kommentera

