Fet och brun

Om uttrycket ”borta bra men hemma bäst” inte redan hade varit myntat, hade jag uppfunnit det.
Vi sträckkörde i 70 mil idag med en kort kisspaus på 15 minuter. Vi längtade hem och det är först nu som jag faktiskt insett att Alingsås är mitt hem. En skön känsla, den har jag inte haft tidigare. Aldrig någonsin egentligen. Känslan av hem alltså. (Något flummig va? Jag har inte skrivit något på två veckor förutom poängen på alla kortspel).

Det har varit två helt underbara veckor i Danmark! Helt fantastiska. Mycket bad, sol, vila, dricka och mat.
Alldeles för mycket dricka och mat.
Jag är brun och fet. Ser med andra ord ut som en köttbulle. Men va fasen, om det är någon gång man ska fetta till sig så är det på semestern. De kilona försvinner i samma takt som jag börjar jobba. Men för säkerhetsskull har jag förnyat mitt medlemsskap på GI Viktkoll.

Nu ska vi slänga oss ner i soffan med varsin drink. Idag är sista dagen på en månad som jag dricker alkohol.
Det är lite knäppt med tanke på att vi har handlat för jäkligt mycket alkhol. Vi har nog alla vita spritsorter, en hel del likörer, öl och ett lager med vin som snart kräver en hel källare. Vi tänker fylla på det lagret eftersom vi båda tycker det är roligt med vin.
I alla fall.
En vit månad. Klarar jag inte det är jag nog alkis.

2 kommentarer

Filed under Okategoriserade

2 responses to “Fet och brun

  1. Sofia

    Välkommen hem, låter härligt! Inledde just min semester och efter att jag läst ditt inlägg känns det bra att jag kört hårt med vikten innan. . .så nu ”får” jag lägga på mig lite. Kom på att jag inte svarade vad jag jobbar med, jag är strategisk inköpare, jobbar med ”supply management and contracting”, eg. är jag civilingenjör men har hamnat lite mer inriktad på affärer och inte så jättemycket teknik. . . .men vem vet vad jag gör i framtiden, just nu är jag sugen på att börja renovera möbler. . . 🙂 Fantiserar om att bo på en gård på landet och ta morgonkaffet i min egen trägård/möbelverkstad. . .troligt . . .hmm. . .man kan ju alltid hoppas.

  2. Nämmen åh! Välkommen hem! Det låter ju som ni haft det underbart!

    Kram!

Kommentera

