Inget bullbak i värmen

Jag hade tänkt baka muffins, bullar och bröd idag. Men jag får nog vänta till inatt med att göra det.
Det är 30 grader utomhus och 27 grader inomhus.
Om jag sätter igång ugnen och rör i en massa skålar, kommer jag ta livet av både katterna och mig själv.
I värsta fall får jag köpa bullar och bröd. Men det tar emot.

Jag tror inte vi behöver vara oroliga för att få sol och värme i Danmark de närmaste dagarna.

Sønderborg, Danmark

I dag
23.0°C Klart till halvklart och uppehåll.
23°C
Fredag
24.0°C Molnigt men uppehåll.
24°C
Lördag
25.0°C Omkring halvklart och uppehåll.
25°C
Söndag
25.0°C Övervägande klart och uppehåll.
25°C
Måndag
28.0°C Klart till halvklart och uppehåll.
28°C
ost
4 m/s
ost
8 m/s
ost
5 m/s
ost
5 m/s
ost
4 m/s


5 kommentarer

Filed under Okategoriserade

5 responses to “Inget bullbak i värmen

  1. Ha det göttit i Danmark = )) !

  2. När det är så här varmt får man faktiskt fuska med köpe-bröd… Ha en skön semester.

  3. Sofia

    Nämen nu måste jag börja kommentera här, och ska fortsätta med det eftersom jag läser regelbundet sedan en tid, så jag får börja med att ursäkta mig att jag inte kommenterat tidigare.

    Tänk så fullt upp du har när du jobbar, du ligger nog på gränsen ibland till vad du pallar va? . . . och nu kan du inte ta det lugnt ens på semestern, köp bullar och bröd 🙂

    Men jag känner igen mig. . .det tar tid att komma in helt i slapparmentaliteten och innan man gör det så mår man inte bra av att ta det lugnt.

    Ha en härlig semester!

  4. hallonsaft

    Anna: Tack!

    Jessi: Jag börjar fundera på det faktiskt.

    Sofia: Kul med nya kommentatorer!! Jag fattar inte varför jag ska baka egentligen, inte alls. Å andra sidan tycker jag att det är kul. Jag går halva vägen, jag bakar muffins och köper bröd och bullar. Muffins bakar sig själv.
    Ha det bra!

  5. Ja det är så varmt att man blir matt…och jag ångrade mig igår när jag bakade…det blev sååå varmt i köket….

    Men man ska inte klaga på det fin-fina vädret…för det är samtidigt underbart!

    trevlig helg /Åsa

Kommentera

