Allt känns så bra!

Det känns bra.
Jag vet inte om jag vågar skriva det egentligen. Jag får alltid för mig att så fort jag mår bra och livet är ljust, så rasar det snart.
Men jag måste sluta tänka så. Negativa tankar föder negativitet. Det är en ganska enkel matematik.
Man kan tänka: Fy faaaaaaaaaan vad jobbigt med måndag.
Eller: Undrar vad den här dagen har att erbjuda/i eftermiddag ska jag fika med S/gå långpromenad med Mr Hemlig/få besök eller vad det än må vara.
Det gäller att ha något att se fram emot varje dag. Då blir det lite enklare att leva.
Man kan välja att lägga energi på att störa sig på andra människor eller vara avundsjuk.
Eller så inser man att alla är olika och har olika förutsättningar.
Jag har slutat att gnälla när jag står i kö. Det finns ingen mening med det. Det går ju inte fortare för det.
Och jag mår bättre när jag inte står och eldar upp mig över skitsaker.

Just nu har jag att välja mellan att diska eller lägga mig i soffan och kela med katterna och se på tv.
Eftersom jag verkligen inte måste diska just nu så blir det så klart soffan.

3 kommentarer

Filed under Okategoriserade

3 responses to “Allt känns så bra!

  1. toya

    Vet du, jag hörde nå bra idag: Tänk dig en hög med stenar där varje sten är en negativ tanke. Så. Ser du det framför dig nu? Och så tar du tag i en sten långt ner i högen nånstans och plockar bort den från högen. Vad hände? Allt rasade samman va? Precis så är det. Neggiga tankarna hänger ihop, så plocka bort en och fler hänger med bort på köpet.
    Ja, å så kan man ju tänka omvänt såklart, lägg alla positiva tankar i en hög så smittar de av sig på varandra. Jovisst, men oftast är det just negghögen jag behöver hjälp med! KRAM fina du och din fina sambo som var min räddare i nöden häromdagen!

  2. Svårt det där… Jag var lite som du beskriver förr, men har lärt mig av med det. Fråga mig inte hur det gick till – skönt iaf att tänka/känna mer positivt. Hoppas du också ‘lär’ dig slippa det negativa.
    Bamsekram!

  3. hallonsaft

    Toya: Jag känner så många som ägnar dagarna åt att vara negativa. De är hemska människor. Jag har i flera år ansträngt mig för att tänka positivt trots att livet har varit illa. Och numera går det av bara farten.
    Du får komma och hälsa på innan vi flyttar!! Det är inget klart än, men det blir i höst hoppas vi.
    Kram!

    Sara: Ja visst är det skönt! KRAM!

Kommentera

