Det kostar att ligga på topp

Me love SE-banken!
Nästa vecka ska vi lägga ett bud på en lägenhet på Lindholmen i Göteborg.
Och om vi får den lägenheten så blir det riktigt tufft ekonomiskt i ett år ungefär.
Vi snackar en boendekostnad på 15 000 spänn i månaden.
Men det är det värt.
Det kostar att ligga på topp.
Köpstopp råder. Bortsett från bröllopet då.
Kikade i mina garderober igår och inser att jag har kläder för resten av livet. Om jag inte blir smällfet då.
Skor har jag också (fast ett par vinterskor kommer behöva inhandlas).
Vi har datorer till förbannelse, en splitterny megastor tv, bilar (en för mycket), alla hushållsmaskiner man kan tänka sig, nya köksmöbler, gasolgrill storlek large, utemöbler, böcker från golv till tak, möbler, möbler, möbler…Vi har så förbannat mycket grejer och behöver inte en pryl till. Vi behöver snarare göra oss av med en massa saker.
Loppis kanske?

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Det kostar att ligga på topp

  1. Håller tummarna… och jag kan ju alltid köpa din laptop 😉

Kommentera

