Ska man behöva sälja sin kropp?

Det är så orättvist.
Vi tjänar sjukt bra med pengar, både jag och Mr Hemlig. Ändå känner vi inte att vi har råd med en  kåk i den här trakten. Än mindre än lägenhet i centrala Göteborg. (Vi är inte lika optimistiska i våra kalkyler som banken är).
Så surfar man in på Hemnet och väljer Götene och Lidköping. Konstaterar att vi skulle ha råd med en vräkig kåk om vi båda var arbetslösa.
Fan.
Jag vill verkligen inte flytta tillbaka till tråkhålet där folks enda nöje är att bli kåta på Harrys.

6 kommentarer

Filed under Okategoriserade

6 responses to “Ska man behöva sälja sin kropp?

  1. Gumman….jag är en av dom som brukar bli kåta på Harrys!!
    Elle kanske inte riktigt men de är typ mitt nöje att gå dit så inget illa om de nu. Hade ni bott här så hade ni inte sprungit på harrys…ni kan ju bli kåta hemma istället ju… vi ensamma människor får hållas me harrys istället!!
    Å vi ska ju faktiskt dit i kväll du å jag…men kåta ska vi inte bli i kväll va? Då blir de jävligt långt för dej att cykla till Mr Hemlig i Allingsås ju 🙂

    Nu blir de playan för oss här!! Ses sen!!

  2. Ja, fy. Det är verkligen inte klokt. Man känner sig som ett miffo där man sitter i en storstad med sin fjuttiga etta och ”kompisar från förr” har hus och trädgård stor som en fotbollsplan och betalar hälften av vad jag gör… Men nej, flytta hemåt är inte ett alternativ. Jag upprepar, inte ett alternativ.

  3. Det gäller faktiskt att prioritera här i livet. 🙂 Antingen väljer man att bo på en ort där bostadskostnaden äter den största delen av lönen eller i en stad där folk visserligen blir kåta på Harrys men också som vi just nu, kan kolla på sommarhus med glasverandor på sjötomt + några ha skog, mark, gård och betala typ 300 000 som max. Lätt val för mig. Det finns X2000, flyg och brum brumbil om man vill tanka storstadsatmosfär.

  4. Eller så väljer man att bo där man får jobb 🙂

  5. S

    Absolut. Eller så pendlar man 😉

  6. hallonsaft

    Men jag pendlar 10 mil om dagen. I ett halvår pendlade jag 20 mil om dagen. Det kostar både pengar, tid och ork. Bor man 10 mil ifrån Göteborg är det billigare boende. Men bensinen kostar idag 14 kronor litern. Och att åka kommunalt passar inte Mr Hemlig som kommer jobba som konsult.
    Det är tyvärr så det är. Så att prioritera är inte alltid så enkelt som man kan tro.

Kommentera

