Rak som en planka

Två dagar senare har jag träningsvärk i magen, rumpan och låren. Perfekt träning med andra ord!

Men när jag kom dit var jag faktiskt på väg att vända i tron att jag kommit på kärringgympa alternativt höggravidsgympa.
Redskapen vi skulle använda oss av var en boll och ett gummiband. Jag trodde att bollen skulle väga typ 3 kilo. Men den vägde typ ett gram.
Hemligheten var att under hela passet klämma åt bollen med handflatorna. Hur osannolikt det än låter så aktiveras magmusklerna på grund av det. Helskumt men effektivt.
Alltså, Body vive är aerobic med boll och gummiband.
Imorgon är det dags igen.
Ikväll ska jag på MRL = mage, rumpa, lår.

Ni fattar vad det är jag vill träna bort va?

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

