Får jag börja om och ta med mig Mr Hemlig?

  Fuck.

Det har gått drygt 30 år. 30 år sedan jag föddes. Jag skulle ju vara så mycket nu. 

Mina framtidsdrömmar om livet som 30-åring när jag var typ 15 och uppenbarligen dum i huvudet:

 

berest

ha examen i flera spännande utbildningar

vara gift

vd för en tidning med inriktning hälsa

personlig tränare

bott utomlands

tala sju flytande språk

gett ut en bok

miljonär (eller i alla fall ha ett sparkonto)

en välfylld garderob med enbart märkeskläder

mamma

hemmafru (hur går det ihop med allt det andra?)

 

Vad visste man om livet när man var 15 år? Jag var en nörd som hängde på bibblan och plöjde romaner av Danielle Steel. Jag trodde att kärlek betydde att man höll handen hela tiden. Och att killar kunde läsa tankar. Hångla innebar att både sträckte ut sina tungor och nuddade varandras tungspetsar.

Det finns med andra ord en förklaring till varför jag träffade kärleken så sent i mitt liv. Jag hade ett stort hål där hjärnan skulle sitta. 

Av alla de där punkterna har jag inte uppfyllt något. Jo, jag har ett sparkonto dit 300 kronor går var månad. Men ungefär en vecka innan lön plockar jag ut dem.

 

Mina framtidsdrömmar om livet som 40-åring när jag är typ 30:

 

inte vara bitter

 

Det räcker så.

 

 

 

3 kommentarer

Filed under Okategoriserade

3 responses to “Får jag börja om och ta med mig Mr Hemlig?

  1. Visst är de underbart vad naiv man var!!! Jag skulle ha 4 barn nu stort hus och vara en pedagog av någotslag, rest runt hela jorden…. JAg har en 2:a på 45 kvm, inget körkort, ett halvt pedagog jobb med halv utbildning=) Jag håller med dig, när jag är 40 ska inte jag heller vara bitter=)

  2. Åh, det skulle kunna vara jag som skrivit detta.

  3. Att inte upprepa sina misstag är det som skiljer den kloke från den dumme.

    Tänk vad otroligt klok man ska vara när man blir 40 😉

Kommentera

