Landvetter har stannat

Linköping nästa.
Idag ska jag åka tåg i sex timmar. I Linköping är jag bara i fyra. Effektiva Bea. Jag hade kunnat stanna där flera timmar till, men det är bättre att köra på järnet och sedan åka hem.

På tal om något helt annat. Vi var i Landvetter här om dagen. Just det, I Landvetter. Kommunen alltså. Herre min skapare vilka hillbillys det finns där! Snäppet värre än Källby ta mig tusan. Det var träskor, vita tubsockar och mysbrallor för hela slanten. Killarna alltså. Tjejerna var kvar på 90-talet med midjekorta kreationer och taskiga frisyrer.
Nu drar jag alla över en kam. Det fanns säkert de som har lite bättre koll. Men de är nog inflyttade.

2 kommentarer

Filed under Okategoriserade

2 responses to “Landvetter har stannat

  1. S

    Linköping är en himla trevlig stad 🙂 För mig tar det också rätt många timmar att ta mig dit men det beror främst på att jag budgeterade för två timmar på Arlanda för att plocka upp älsklingen men att han igårkväll fick veta att han istället landar på …KASTRUP.

    Jaja, jag får väl slå ihjäl tiden med att sms:a och fönstershoppa gul-blå älgar och dalahästar.

  2. hallonsaft

    Ja, Kastrup är ju inte ens i närheten av Arlanda.
    Slå ihjäl tiden går alltid på ett eller annat sätt.

Kommentera

