Gräsänka och äggätande på dass

Jag är gräsänka den här veckan. Eller gräsänka light. Vi träffas en stund efter jobbet innan Mr Hemlig far iväg igen.
Mr Hemlig har konstiga läten för sig när han sover. Han klickar och gnisslar tänder. De flesta nätter vaknar jag någon gång av ljuden och puttar till honom. Ibland vaknar jag inte alls och ibland består hela natten av en massa puttande.
Natten som var innehöll inte mycket sömn. Det beror på att Mr Hemlig inte sov hemma alls. Det var jag och två pain-in-the-ass-katter. Jag fick dessutom för mig att om jag somnar så dör jag.
Tror det blev fyra timmar sömn. Jag behöver åtta.
Som tur är så är jag på kurs idag. Inte så att jag är en kursdeltagare, jag skriver om de som deltar. När man är på kurs är det många bensträckare och fika. Me like. Men ägget fick jag smita in och äta på dass. Det luktar ju prutt när man skalar ägg.
(För nytillkomna läsare, jag äter alltid ett ägg till förmiddagsfikat. För att hålla formen).

Mr Hemlig! Jag ska aldrig mer klaga på ditt klickande. (I alla fall ganska lite).

Nu ska jag hämta mer kaffe.

Vad gör ni för att förgylla den värsta dagen i veckan, tisdag?

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Gräsänka och äggätande på dass

  1. SaraDenRara

    Slår ner staketstolpar.
    Tar stortjejen till simskolan.
    Har lektion – prov närmare bestämt.
    Och får mens… jippi!

Kommentera

