Snälla, släck den stora lampan

Aaaaaah!

Vem är det som har bestämt att man måste jobba? Trots flera dagar ledighet så är jag lika trött och sliten som en urkramad disktrasa. Förklaringen måste vara pollen eller en begynnande förkylning. Den senare förklaringen kan det mycket väl vara eftersom jag har träffat många snoriga ungar. Helsike vad jag inte har tid att bli sjuk.
Idag har jag dessutom inte tid att jobba eftersom jag ska på två läkarbesök och däremellan skjutsa blivande svärmor till Landvetter. Hon ska till Paris. Jag är inte alls avis.
Hade jag tänkt längre i förra veckan än till ledigheten hade jag packat ner mina anteckningsblock och jobbat hemma ikväll. Men de ligger på  kontoret.  Och resten av veckan ska jag på olika kurser. Inte delta, men skriva om.
När fan ska jag hinna skriva de mesta akuta artiklarna?
I sista stund om jag känner mig själv rätt. Och det brukar alltid bli bra. (Men oj, en gnutta självförtroende!)

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Snälla, släck den stora lampan

  1. Äter du pollenmedicin? Det kan man bli lite däckad av. Jag är precis som du, helt utslagen, sover som en klubbad säl men vaknar och känner mig som om jag sovit tre timmar… Samma visa varje vår.

Kommentera

