Smila Smultron måste göka

Det var nästan sommar igår. Så vad gör jag efter jobbet?

Går jag ut och går i det fina vädret? Sätter mig på en parkbänk och solar fejjan? Köper glass? Sätter mig på en uteservering och dricker en kall öl?

Nej.

Jag gör något som jag inte har gjort på säkert ett år, jag spelar The Sims. Och fastnar så klart i flera timmar.

Nu minns jag varför jag aldrig spelar datorspel. Jag blir besatt. Jag blir så besatt så att jag i skrivande stund tänker på hur jag ska få min Simskaraktär Smila Smultron att lura Azur i säng och tillverka barn. Hon måste även lära sin katt att prata. Och skilla upp sina teknikkunskaper en pinne. Och så måste hon bygga ett växthus eftersom hon vill vara med i Trädgårdsföreningen.

Ja jisses. Men faktum är att datorspel är det enda som får mig att släppa stressen. Det ska jag säga till den stresshanterare som jag ska träffa i eftermiddag. Jag hoppas att det blir ett givande möte. Eller så ger hon mig ett papper med övningar. Och det papperet vet ju alla var det hamnar, i papperskorgen.

Och just ja, nästa vecka är det dags för shrinken. Läkaren på vårdcentralen i Alingsås är grundlig. Hon uteslöt det fysiska. Nu är det den psykiska biten kvar.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

