Vita tubsockar är inte sexigt

Vilka dagar det har varit, i flera bemärkelser.

I torsdags kväll blev jag plötsligt illamående och börja spy som en besatt. Det fortsatte jag att göra hela kvällen och hela natten. Det värkte så i magen att jag trodde att jag skulle föda. Under fredagen låg jag mest i sängen och försökte överleva. På kvällen fick jag migrän som höll i sig hela natten.

På lördagen började jag repa mig. Vi åkte ut till Skogen och meckade med mc:n.

Fel.

Mr Hemlig meckade, jag satt och solade. Därefter åkte vi ut på en kort mc-tur, äntligen! Jag kände mig så fin i mitt mc-ställ. Vi tog en tur till Partille där scouterna ordnade nåt badkarsrace. Varför ser alla scouter så sabla töntiga ut? Är det ett krav för att få gå med i en scoutkår?

På söndagen åkte vi till Skogen igen (Mr Hemligs föräldrar bor där) och hjälpte till att riva och kratta mossa. Det gjorde vi i sex  timmar! Idag kan jag knappt bära min handväska för att det värker så  i händerna. Valkarna börjar komma.

Ett tips: vill ni få en fin, jämn solbränna, bränna kalorier och träna musklera? Riv och kratta mossa en fin vårdag. Dagen till ära var jag iklädd ett par låneshorts i storlek 42, svart linne, vita tubsockar och vita gympadojor. Enough said om det…

Jag, helt matt efter sjukdom, men glad för att äntligen få åka mc.

Mr Hemligs fina hoj.

Badkarsrace i Partille.

Mr Hemlig var inte heller så himla fager när han rev mossa. Men han hade åtminstone svarta strumpor. Vi kommer bli sådana bönder den dagen vi skaffar hus.

4 kommentarer

Filed under Okategoriserade

4 responses to “Vita tubsockar är inte sexigt

  1. SaraDenRara

    ”Najsigt” det låter, med mc-tur… även om jag nu aldrig skulle sätta mig på en. Du fick som du ville med helgen.

  2. Du ser rätt tuff ut på den där 😉

    Men jag håller med den andra Saran här ovanför. Aldrig i livet… Det skulle mina nerver aldrig klara…

  3. hallonsaft

    Men sitta på en mc kan ni väl göra? Att åka med kanske är en annan sak. Jag vrålade när Mr Hemlig körde i 50 km/h. Farten blir så påtaglig när man inte har en massa plåt som skyddar.
    Men det är en vanesak. Till helgen kan han nog få köra i 90.

  4. Kärleken har också en hoj 😐

    En röd Dukati som kan gå väldigt, väldigt fort. Nu är det så att Kärlekens sms från Det Farliga Landet till stor del har kommit att handla om var den röda Dukatin ska ta oss någonstans och vad vi ska göra när vi kommer fram till destinationen, å typ så. Vill ju inte förstöra hans romantiska drömmar men måste erkänna att jag är livrädd för genomförandet av dem. Ja, inte det där man gör när man kommer fram till skogen/stranden/stugan utan själva transportsträckan dit. Men jag ska fan inte banga för hellre är jag ett svettigt nervknippe än en sval fegis. Puss & Kram!

Kommentera

