På Centralen

Sitter på Centralen och har precis ätit sallad. Pastasallad. Jag lyckades peta bort all pasta som tjejen bakom disken bedyrade var fullkornspasta. Det är knappt jag äter fullkornspasta, men tänkte att det skulle vara bättre än en macka.

Så klart var det vanlig vit pasta. Men den 72 kronor dyra salladen innehåll mycket fetaost, oliver och grönsallad så jag blev mätt ändå.

72 spänn. Då ingick inte ens dricka. I Götet kostar en nyttig och mättande sallad 65 spänn och då ingår dricka och bröd (om man äter bröd).

Två äldre damer hade piffat upp sig och träffades här bredvid mig för att äta glass tillsammans. De var så söta och glad över sin glass.

– Efter det här måste vi göra minst tio armhävningar, konstaterade den ena damen och fnittrade.

I den åldern (65+) tycker jag att man får släppa efter och njuta. På sin höjd gå stavgång och spela boule.

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “På Centralen

  1. toya

    va faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan var du på Centralen utan att kontakta mig? KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Kommentera

