På ilskna envisa ben

Jag borde bli så upprörd oftare för helsike vad jag körde hårt på löpbandet. Hela världen gungade när jag gick av.

Först tänkte jag köra lite lugnt, så jag joggade två kilometer på 20 minuter. Mestadels uppförsbacke. Sedan var det slut på slöandet. Då kutade jag fem kilometer på 29 minuter. Inte konstigt att jag gick som att jag var drängfull. Imorn kommer jag väl gå som en 80-åring med reumatism. Då är tanken att jag ska gå power walk i 60 minuter. Tjoho. Men nu är det inte så många dagar kvar på den här träningsperioden…

Nu har jag ätit tomatsoppa med chorizo och matvete. Perfekt avslutning på denna sketna dag.

Förresten; bossen ringde. Han hade verkligen glömt av mig. Men har var irriterad över att jag inte hade letat upp dem. Gå en kurs eller två säger jag bara. Jag orkar inte prata mer om det. Han har sjunkit så lågt i mina ögon.

Nu ska jag lägga mig i soffan och glo som bare den på tv. Det är jag värd.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

