Katten som kunde läsa sin mattes tankar

Vaknade 05.30 av att Zombie (den röda katten) löpte amok genom lägenheten. Jag tänkte många hemska tankar om honom under tiden som jag försökte somna om. När jag kom till tanken ”det är nog dags att lämna bort honom” tvärslutade han att springa och hoppa upp till mig och lade sitt huvud i min hand. Sedan tittade han länge på mig, slöt ögonen och stensomnade.

Jaha.

Jag är blödig. Jag tror att han kände på sig vad jag tänkte. Så klart att jag inte ska lämna bort honom!

Nu åker jag till Borås och fotar viktiga män i tråkiga kostymer.

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Katten som kunde läsa sin mattes tankar

  1. Katter vet mer än man tror…Och det är vääääldigt lätt att förlåta dom när dom kommer och är gosiga. Det lär dom sig snabbt…=)

Kommentera

