Häng på och fixa sommarkroppen

Jag masade mig allt iväg till gymmet och körde stenhårt på crossmaskinen i 40 minuter.

Där kom jag fram till följande: i tre veckor ska jag få upp flåset varje dag. Japp, varje dag.

Så här ser schemat ut:

Måndag: 60 minuter rask promenad. Alltså power walk.

Tisdag: 35 minuter löpning.

Onsdag: 60 minuter rask promenad.

Torsdag: 35 minuter löpning.

Fredag: 45 minuter styrketräning.

Lördag: 60 minuter rask promenad.

Söndag: 60 minuter konditionsträning.

Hänger ni på? Det handlar liksom bara om tre veckor så är sommarkroppen fixad. Underhåll krävs så klart. Men när man har rört sig så här mycket så vill man fortsätta att hålla igång. Det är bara starten som är jobbig.

Maten är densamma, alltså mat med lågt GI. Inga jobbiga uppoffringar what so ever.

Jag kommer att redovisa mina ”framgångar” varje dag. Något fusk kommer inte att förekomma.

Start imorgon!

I mål den 4 maj, lagom till premiärdoppet!

6 kommentarer

Filed under Okategoriserade

6 responses to “Häng på och fixa sommarkroppen

  1. SaraDenRara

    Men… nu måste jag använda ordet igen, duktig! Vad du är duktig, vilken diciplin. Önskar jag var hälften så powerwalkad som du är.
    Sen lär jag mig gärna mer om GI.
    Kram, och lycka till.

  2. Måste nog tyvärr tacka nej. Gott om disciplin är det ont om.

  3. Sara: Duktig vet jag inte, målinriktad däremot!

    Sanna: Det gör inget =)

  4. Jag har ju redan smygbörjat… Jag har ju faktiskt tränat på lunchen två dar på raken. Tänkte även börja gå hem från jobbet, det är ju överkomligt nu när det är ljust ute när man slutar.

    Men något jädra premiärdopp i maj är jag inte med på… brrrr. Om det är Medelhavet och mitten av juli kan jag överväga det…

  5. eponymous: Jag önskar att jag kunde träna på lunchen, men jag blir så stressad av det. Fast den där power walken kan jag faktiskt ta på lunchen! Då är det gjort när man kommer hem.
    Det är väl skönt att bada i början av maj? =)

  6. Pingback: Idag började jag « andas

Kommentera

