Jaha

Nu har jag varit på vårdcentralen. Satt i en timme hos den kvinnliga läkaren. Nu är det i alla fall konstaterat att det inte är fysiskt. Det är inget fel på hjärtat, lungorna eller magen. Blodprover ska visa om jag är allergisk mot katter och om det är något annat krux som gör att jag är så trött.

Hon hade svårt att ställa en diagnos, men trodde väl också att det är stressrelaterat. Jag sa, innan hon hann föreslå något, att jag vägrar att käka piller. Jag måste ta tag i situationen själv.

– Hur ser du på det där med sjukskrivning? frågade läkaren.

Det finns inte på kartan att jag går och sjukskriver mig. Det om något skulle göra mig superstressad.

– Nä. Jag kommer föreslå för chefen att jag jobbar hemma en dag i veckan. Då får jag bättre arbetsro, svarade jag.

Det gick hon med på.

En kurartor kommer att ringa mig. Jag ska åter igen prata ut om det som rör sig i min hjärna. Sedan får vi väl se. Jag tror tyvärr inte att något kommer bli bättre, för jag kommer aldrig att sänka kraven på mig själv. Hur gör man det? Hur kan man nöja sig med att göra något så där?

Det jag behöver är ett annat slags jobb. Ett jobb där jag inte måste vara kreativ hela tiden. Och att byta jobb IGEN orkar jag bara inte.

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Jaha

  1. SaraDenRara

    Ne, för även om man blir bäst kommer man alltid att undra om man inte kunde ha blivit lite bättre. Så fungerar jag i alla fall.
    Men… mitt resonemang får dig förstås inte att stressa mindre.

Kommentera

