Fuck

Det är något skumt på söndagnätter. Jag kan inte sova. Och när jag väl somnar drömmer jag sådana mardrömmar att jag vaknar helt panikslagen och genomsvett. Morgonen börjar med värk i hjärttrakten och tryck över bröstet. Den där värken har jag i och för sig varje morgon. Ibland kommer den mitt på dagen också, som knivstick.

Man behöver knappast vara läkare för att ställa en slags diagnos. Det konstiga är att jag inte känner mig särskilt stressad. Kanske är underliggande stress.

Nu har jag i alla fall tagit tag i det och ringt vårdcentralen. De ska ringa mig om tjugo minuter.

5 kommentarer

Filed under Okategoriserade

5 responses to “Fuck

  1. Du har i alla fall ringt vårcentralen. Det har inte jag gjort… och de där symptomen har jag haft i 1½ år…

    Du kan ju säga till vad domen blir. Så jag vet om jag är tvungen att ringa och boka tid för kremering inom kort.

  2. Det låter lite som en ångestattack. Annars kan det ju vara hjärtat men de tro fan att du ska kolla upp låter ju inte bra ialla fall.

  3. SaraDenRara

    Men guud, förlåt! Hade jag läst din blogg innan vi såg skulle jag aldrig öst ut det där om min stress. Vaddå stress… jag?
    Och du sa inget… satan vad idiotisk du måste tyckt att jag var. Egoistisk jävel, liksom.

  4. Sara: Jag tycker absolut inte att du är ego!!! För tusan! Ska jag gnälla om min stress. Du har tre små barn och pluggar. Det tycker jag låter himla tufft. Därför sa jag inget om hur jag mår. Det kändes som en fjutt i havet i jämförelse med hur du har det.
    Dessutom är det skönt att bara lyssna =)

  5. SaraDenRara

    Ingen fjutt!
    Men vi får sluta stressa tillsammans då, sporra varandra.
    Hm… ja, ibland är jag bra på att låta munnen gå.

Kommentera

