Rosa är väl fint?

Jag och min kollega (också före detta journalist, journalister har rykte om att klä sig illa) gillar att sparka av oss våra finskor och sticka in fötterna i ett par crocks. Kollegan har svarta, jag har chockrosa. De andra kollegorna tycker att vi sprider sunk på kontoret och har förbjudit oss att kliva över tröskeln utan att byta skor. De skäms för oss och tror att de andra i huset ska se ner på dem. (Orka bry sig liksom).

Men idag tycker jag att jag får dispens. Rygghelvetet värker fortfarande så det är inte läge att trippa runt i klackskorna. För en stund sedan gled jag över tröskeln med mina chockrosa tofflor och hämtade kaffe.

Jorden stannade faktiskt inte.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

