Mål

Vi har alla mål här i livet. Mitt mål just nu (och för all framtid) är att kunna ha byxor i storlek 34.

Varför? Därför att det är snyggt, särskilt om byxorna är vita. Och det ska de vara i sommar.

– Det är ju också ett mål, konstaterade Mr Hemlig när jag nöjt berättade att jag minsann kan ha så små byxor.

Ett annat mål jag har är att en dag bli chef. Jag kommer bli en usel chef i den bemärkelsen att jag inte kan delegera utan gör allt själv för då vet jag att det blir av och att det blir bra. Ungefär som det är i dag. Men om jag får titeln chef så får jag högre lön.

Jag har fler mål: få ner mitt blodtryck, bli pigg, fylla mitt sparkonto, bli med barn (i framtiden alltså), vara glad lite oftare, hälsa på ”hemma” mer regelbundet, resa utomlands flera gånger om året, sluta stressa, med mycket mera.

Vad har ni för mål?

4 kommentarer

Filed under Okategoriserade

4 responses to “Mål

  1. SaraDenRara

    Skriva böcker. Få bort valkarna som hänger över st 36, 34 låter bara för mkt för mig. HUR är det möjligt? Bli snällare. Bli mer strukturerad vad gäller studierna (främst). Bli bättre mamma. Börja älska min svägerska… eller nej, skojade bara. Hata henner ännu mer. Skaffa hund. Fixa övervåningen och trädgården. Bli framgångsrik, jobba med människor o ha energi till det tills jag blir framgångsrik, välbetald författare o kan skita i mitt jobb. Resa. Värna mer om mina vänner o familj. Tycka om mig själv – alltid. O mkt mer.
    Ha!

  2. SaraDenRara

    Vaddå, är det ingen annan som läser bloggen som vill delge sina mål?
    Förresten så ljög jag. Jag har visst 34 i byxor – det är i dem som valkarna tittar fram. Bort med dem.

  3. Gnälla mindre, hitta ett stabilt jobb där jag känner mig värdefull, komma igång med träningen igen efter lång tid av träningsförbud, och ja jag vill väl komma i alla brallor jag köpte förra året, 4,5 månaders träningsförbud gör att höftmåttet är aningen större än innan. Sen får väl det dåliga samvetet lägga till att ajg vill spendera mer tid med barnen och bli en aningen snällare mamma med längre stubin. Slutligen vill jag ha huset fixat (vitt inte svart och absolut inte av egen hand).

  4. hallonsaft

    Sara: Tänkte väl att du har 34! Du är ju pinnsmal. Och då har du varit gravid tre gånger! Och valkar, det tror jag inte på.
    Förresten, efter den här jäkla ätarhelgen har jag nog strl 38. Fy fan. Jag är spymätt. På tisdag är det träning och normalt intag av mat som gäller.

    Béatrice: Jag ska också sluta gnälla. Men det är ju så skönt att gnälla! Dock inte för omgivningen.

Kommentera

