PPM, ITPK och fan och hans moster

Hur ofta som helst dimper det ner kuvert i postlådan som innehåller något som har med pensionen att göra. Nu får jag till och med påminnelser om jag inte gör aktiva val av både det ena och det andra. Nästa varje gång måste jag ringa pappa som påminner mig om hur viktigt det är att jag engagerar mig.

Jag förstår att det är viktigt. Det är därför jag pensionssparar en hel del varje månad. Jag tänker inte leva på varma koppen och knäckemackor när jag blir pensionär. Men jag tycker det är så trist att fylla i de där formulären.

4 kommentarer

Filed under Okategoriserade

4 responses to “PPM, ITPK och fan och hans moster

  1. Jag får ångest av bara tanken… Usch. En av tusen saker jag borde engagera mig lite mer i…

  2. arielleman

    Jag tröstar mig med att ”soffliggarna” har bland de bästa resultaten. Jag tycker att det är skönt att det finns folk som har det som jobb att se till att mina pengar ”mår bra”, utan provision.

  3. hallonsaft

    Men kan du lita på att de gör ett bra jobb då?

  4. arielleman

    Nä, det kan jag väl inte till 100%. Men efter vad jag förstår så har ju soffliggarna bland de bästa resultaten, och jag hoppas att det förbli så. 🙂

Kommentera

