Vård av trist förhållande

Just nu är Mr Hemlig oerhört tråkig att leva ihop med. Anledningen är att han jobbar halvt ihjäl sig. Jag vet hur det är eftersom jag själv gör det emellanåt och jag har full förståelse för det. Men det är ändå tråkigt. Ännu tråkigare är det att han inte fattar att han ska ta ut kompdagar.

– Det måste du fatta Bea att det gååååååår INTE att ta ledigt.

Mr Hemlig måste fatta att han inte är oersättlig på jobbet och att stället inte slutar fungera bara för att han inte jobbar en dag eller två. Det finns andra som kan ta över. Hans kollega har inga problem med att vara hemma med vård av sjukt barn typ en gång i veckan. Då måste Mr Hemlig kunna ta ledigt och vårda sig själv. Och vårda vårt förhållande.

2 kommentarer

Filed under Okategoriserade

2 responses to “Vård av trist förhållande

  1. Det där är inte roligt. Fast du vet ju i alla fall var ni har varandra.

    När jag upplevde detta så visade det sig att kräks-exet jobbade mycket med flit för att slippa umgås med mig… Och där gick jag hemma och lagade mat och bakade kakor för att blidka honom. Det tog ganska lång tid innan den långa näsan återfick sin normala storlek.

    Det är nog en tröskel det där, att inse att jobbet inte går under för att man inte är där. Det ordnar sig nog tror jag.

    Kram!

  2. hallonsaft

    Men fy vad jobbigt! Jag hade blivit så förbannad vilket jag antar att du blev. Vilken fegis!
    Ja, det ordnar sig. Men han måste komma till insikt själv. Spelar ingen roll om jag tjatar.

Kommentera

