Snopet

Varje morgon tar jag en Punktse ur en slags behållare som står vid perrongen. Det brukar också stå en kille eller en tjej i en tunnel på vägen till mitt tåg. Jag har alltid tyckt att det varit onödigt att de står där.

Imorse var det slut på tidningarna i behållaren. Och inte tusan stod det någon i tunneln heller. Var är folk när man behöver dem? Nu är jag inte beroende av tidningen eftersom jag läser GP till frukost. Men tidningsläsande är ett bra sätt att fördriva tiden på tåget. Idag passade jag på att ta mig en tupplur. Det var inte alls särskilt dumt. Är pigg som en mört!

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

