Flyttgubbe

Det är lördag och klockan är 07.12. Då ska man sova. Jag sitter framför datorn i min rosa morgonrock och har precis ätit frukost. Mr Hemlig är på väg till jobbet. Jag ska strax åka och vara flyttgubbe. Faktiskt så ska det bli lite kul. Jag får träffa ett härligt gäng med människor och blir förhoppningsvis bjuden på bullar och pizza.  Jag hoppas verkligen det. Flyttveteran som jag är så vet jag att sådant är ett måste. Det är ju därför man orkar hjälpa till. Och ja, det faktum att vi antagligen ska flytta snart igen och behöver flytthjälp. Men jag är starkt inne på att betala för professionell flytthjälp nästa gång. Kosta vad det vill. Jag vill stå och peka med hela handen och säga var den och den lådan ska stå. Bara jag slipper bära lådor och möbler i vår trappa. Det höll på att knäcka oss senast.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

